مقالات آرشیو خبر ها
آندره گومژ چه چیزی به یوونتوس  اضافه می کند؟

آندره گومژ چه چیزی به یوونتوس اضافه می کند؟

حالا که یوونتوس قهرمانی در سری آ‌ را مسجل کرده است و دو سه رکورد دیگر راهم مد نظر قرار داده است، اما قهرمان ایتالیا از هم اکنون به دنبال گزینه های احتمالی در بازار نقل و انتقالات است.

 

پست های زیادی هست که در پایان تابستان بیانکونری می تواند تقویتشان کند. دفاع چند پسته شان مارتین کاسرس که حتما در انتهای فصل با اتمام قرارداد تیم را ترک خواهد کرد و نیاز به جایگزینی خواهد داشت. دفاع راست هم پستی است که باشگاه نیاز خواهد داشت مهره ای برای پشتوانه ی لیختشتاینرِ قابل اعتماد و هم چنین با توجه به 32 ساله شدن استفان، کسی را به عنوان وارث آینده ی او به خدمت بگیرد.

 

بسته به اینکه سرنوشت بند بازخرید آلوارو مورتا چه شود، ممکن است در نهایت مجبور به خرید مهاجم هم شوند و خب البته تمایلی ازلی و ابدی برای به خدمت گرفتن یک هافبک هجومی وجود خواهد داشت، چیزی که ماسیمیلیانو آلگری از انتهای فصل از باشگاه برای تامینش درخواست کرده است.

 

اما در میان ضروری ترین نیازهای یوونتوس، پستی است که تا هفته ی پیش فکرش را نمی کردند، حداقل تا وقتی که کلودیو مارکیزیو در صحنه ای دلخراش رباط صلیبی اش را پاره نکرده بود. مارکیزیو 6 ماه دور از میادین خواهد بود، به این معنا که یووه برای پوشش جای خالی او در پست حیاتی رجیستا تا ― حداقل ― ماه اکتبر نیاز به خرید خواهد داشت. البته در خود تیم بازیکنانی هستند، هرنانس که نتوانست در پست ترکوارتیستا انتظارات را براورده کند، اما در پست رجیستا علی رغم ضعف هایش در امور دفاعی، در دو سه بازی اخیر عملکردی نسبتا قابل قبول داشته است. آلگری به بازیکن 22 ساله ی گابنی شان لمینا هم در این پست بازی داده و او نشان داد که می تواند در این پست انتظارات را بروارده کند.

 

هرنانس معلوم نیست در یوونتوس بماند، یووه دیروز خرید لمینا را قطعی کرده است اما توانایی های او مشخصا در پست هافبک باکس تو باکس و به عنوان نمونه جوانتر آرتورو ویدال است تا یک بازیساز عقب زمین. بنابراین یووه برای پر کردن این نیاز چشم به بازار خواهد داشت. بازیکن مد نظر آنها؟ آندره گومژ والنسیا.

 

گاتزتا دلااسپوت ابتدا گزارش داد که گومژ احتمالا جایگزین کاپیتان سوم مصدوم یوونتوس خواهد شد، روز یکشنبه این روزنامه ادعا کرد که بانوی پیر بازیکن مدنظرش را گرفته است و توافق کرده با پرداخت مبلغی بین 20 تا 30 میلیون یورو او را به تورین بیاورد.

 

یوونتوس قبلا گومژ را دیده بود. وقتی او در بنفیکا بازی می کرد و در نیمه نهایی یورو لیگ در سال 2013‐2014 بین این دو تیم به عنوان محور خط هافبک در سیستم 4‐4‐2 به کار گرفته شد.

 

طبق آمار هواسکورد در آن بازی، او 85.7% از پاس هاش را صحیح ارسال کرد که شامل 7 پاس بلند صحیح (از مجموع 7 پاس بلندی که در کل داد) ، 4 تکل و 2 قطع توپ هم می شد. او در آن تورنومنت به قدری درخشید که در نهایت نامش در بین 11 بازیکن برتر یورولیگ قرار گرفت. او به خاطر دو کارته شدن در بازی برگشت محروم بود، اما همان یک بازی هم نمایش خوبی از توانایی های او بود و ظاهرا یوونتوس به خوبی آن را به خاطر سپرده است.

 

البته از آن زمان به بعد سبک بازی او عوض شده است، به نظر می رسد کارهای دفاعی که در آن بازی بدان گماشته شد از خصوصیات او به دور است، امور دفاعی نقطه ی قوت بازی او نیست، گرچه گاهی می تواند توپ ربایی کند.

 

گومژ دخل و خرجش را وقتی صاحب توپ است در می اورد. هواسکورد می گوید او در مجموع لالیگا و رقابت های اروپایی که در آن شرکت داشته  81.4% پاس صحیح داده است. این توانایی پاسکاری وقتی بخواهد در ابتدای فصل جانشین مارکیزیو شود به دردش خواهد خورد. پاسکاری دقیق لازمه ی شماره ی 1 پست رجیستا است و گرمز مطمئنا آن را دارا خواهد بود.

 

وقتی مارکیزیو بتواند برگردد، گومز به نیمکت میخکوب نخواهد شد، او آنقدر توانایی های متنوع دارد که می تواند در هر پستی در خط هافبک بازی کند و حتی می تواند همان نوع بازیکنی باشد که آلگری مدت ها برای پر کردن جای خالی 1 در سیستم 4‐3‐1‐2 ـش به دنبالش بوده است.

 

گومژ به شکل بی نقصی به آن پست می آید، به خصوص به خاطر توانایی دریبل بی نظیری که دارد. در ویدئوهایی که در اینترنت به وفور می توانید از او پیدا کنید،، این بازیکن 22 ساله می تواند به راحتی مدافعان را با چرخش های پا به توپش دور بزند.

 

او از پاهای جادویی اش برای رهایی از مدافع روبرویش استفاده می کند تا پاس نهایی را به هم تیمی هایش بدهد، یا مثل کاری که در برابر زنیت سن پترزبورگ انجام داد، خود فرصتش را تبدیل به گل کند. او در این فصل از حیث میزان دریبل های موفق در رده ی 11ـم لالیگا قرار داشته است.

 

گومژ می تواند در فضاهای بسته دریبل کند، این توانایی در عبور از اتوبوس هایی که تیم های سری آ برابر یووه پارک می کند، بسیار مفید خواهد بود.

 

جست و جو برای ترکوارتیستا از زمانی که در دور گروهی لیگ قهرمانان سال قبل، آلگری به 4‐3‐1‐2 روی آورد ادامه داشته است. فصل قبل ویدال با موفقیتی نسبی در آن پست به کار گرفته شد. روبرتو پریرا این شانس را داشت که در این فصل در پست مزبور بازی کند، اما بعد از مصدومیت ران در ماه اکتبر زمان زیادی را از دست داد و باید دید چند شانس مجدد دیگر تا پایان فصل به او داده خواهد شد.

 

اگر گومز به توانایی های دریبل پل پوگبا و پائولو دیبالا اضافه شود، کیفیت خط حمله ی یوونتوس بی نهایت خواهد شد. بیانکونری برابر تیم های ضعیف تر سری آ با اتوبوس مواجه می شود و به همین دلیل بازیکنانی که بتوانند به شکل فردی از یار مقابلشان از پیش رو بردارند بی نهایت ارزشمند خواهند بود. این توانایی در اروپا هم بسیار مهم است، جایی که یووه با تمرکز بیشتری فصل بعد کار خواهد کرد تا به جمع غول های بزرگ اروپایی بازگردد.

 

گومژ به شکل فزاینده ای مستعد است و تازه در ماه جولای 23 ساله می شود، بازی او جای پیشرفت فراوانی دارد، اما اگر به سقف پتانسیلش برسد وارد معبد هافبک های هجومی بزرگ عصرش خواهد شد. او می تواند قطعه ی گمشده ی پازل یوونتوس در فاز هجومی برای نخبه شدنشان در هر سطحی باشد، او خرید بسیار ارزشمندی است.

 

از BleacherReport


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: